Ga verder naar de inhoud

Verzekeringen

Scwitch werkt momenteel een nieuwe samenaankoop verzekeringen uit die vanaf 1 januari 2025 zal ingaan.

Wat?

De samenaankoop bevat alle verplichte en courante verzekeringen burgerlijke aansprakelijkheid, arbeidsongevallen ongevallen vrijwilligers; bestuurdersaansprakelijkheid; brandverzekering, alle risico’s elektronisch materiaal, objectieve aansprakelijkheid bij brand & ontploffing, voertuigen…)

Het gaat in de samenaankoop om verzekeringen, aangepast aan de sector. Hierdoor ontvangt elke deelnemende organisatie polissen op maat, rekening houdend met ieders eigenheid en behoeften (activiteiten, aantal werknemers, patrimonium, enz.).

Nieuw : hospitalisatieverzekering

We voegen voor het eerst ook een luik hospitalisatieverzekering toe.

De inschrijvingsperiode is afgelopen

Als organisatie die reeds deelneemt aan de huidige samenaankoop (2019-2024)

De inschrijvingsperiode is afgelopen. Zit je momenteel al in de samenaankoop en wens je toch nog deel te nemen? Contacteer samenaankopen@scwitch.be om te bepalen of het mogelijk is om nog deel te nemen.

Als nieuwe organisatie

De inschrijvingsperiode is afgelopen. Vanaf november 2024 vind je op deze pagina info over hoe je eventueel laattijdig kan intekenen.

Startende vzw?

Tot eind 2024 is het mogelijk om je verzekeringen op te starten aan de voorwaarden van de oude samenaankoop. Contacteer non-profit@ic-verzekeringen.be voor meer info.

Tijdslijn

  • Scwitch werkte in voorjaar 2024 samen met de makelaar een bestek uit voor een nieuwe samenaankoop verzekeringen.
  • Eind april 2024 werden er infosessies georganiseerd om het aanbod te leren kennen.
  • Tegen eind mei 2024 moest je door middel van een engagementsverklaring bevestigen dat je instapt.
  • Begin juni wordt er een overheidsopdracht gelanceerd.
  • Na de zomer wordt duidelijk welke verzekeraar het beste aanbod deed.
  • Tegen ten laatste 30 september zeg je je huidige polissen op (in de veronderstelling dat de polissen die je organisatie momenteel heeft, gelijklopen met het kalenderjaar).
  • 1 januari 2025 starten de nieuwe polissen (in de veronderstelling dat de polissen die je organisatie momenteel heeft, gelijklopen met het kalenderjaar).

Heeft je organisatie ingetekend?

  • Als nieuwe organisatie :

Vergeet de online vragenlijst van IC Verzekeringen niet in te vullen en geef je hen mandaat om de huidige polissen in kaart te brengen. Het mandaat bezorg je via non-profit@ic-verzekeringen.be.
Dit is nodig om aangepaste offertes te kunnen opvragen bij de verschillende verzekeringsmaatschappijen.

en bezorg dit mandaat via non-profit@ic-verzekeringen.be.

De laatste stap is het stopzetten van de huidige en de opmaak van de nieuwe polissen. Ook hier zorgt IC Verzekeringen voor volledige begeleiding.

In de huidige samenaankoop (periode 2019-2024) hebben de 60 deelnemende organisaties 10 tot 30% op hun premies bespaard. Minstens even belangrijk dat de polisvoorwaarden zeer ruim zijn, en aangepast aan de sector.