Ga verder naar de inhoud

Verzekeringen

Scwitch werkt momenteel een nieuwe samenaankoop verzekeringen uit die vanaf 1 januari 2025 zal ingaan.

Wat?

De samenaankoop bevat alle verplichte en courante verzekeringen burgerlijke aansprakelijkheid, arbeidsongevallen ongevallen vrijwilligers; bestuurdersaansprakelijkheid; brandverzekering, alle risico’s elektronisch materiaal, objectieve aansprakelijkheid bij brand & ontploffing, voertuigen…)

Het gaat in de samenaankoop om verzekeringen, aangepast aan de sector. Hierdoor ontvangt elke deelnemende organisatie polissen op maat, rekening houdend met ieders eigenheid en behoeften (activiteiten, aantal werknemers, patrimonium, enz.).

In de huidige samenaankoop (periode 2019-2024) hebben de 60 deelnemende organisaties 10 tot 30% op hun premies bespaard. Minstens even belangrijk dat de polisvoorwaarden zeer ruim zijn, en aangepast aan de sector.

Nieuw : hospitalisatieverzekering

We voegen voor het eerst ook een luik hospitalisatieverzekering toe.

Tijdslijn

  • Scwitch werkt momenteel samen met de makelaar een bestek uit voor een nieuwe samenaankoop verzekeringen.
  • 25 en 26 april 2024 worden er infosessies georganiseerd om het aanbod te leren kennen.
  • Tegen eind mei moet je door middel van een engagementsverklaring bevestigen dat je instapt.
  • Begin juni wordt er een overheidsopdracht gelanceerd.
  • Na de zomer wordt duidelijk welke verzekeraar het beste aanbod deed.
  • Tegen ten laatste 30 september zeg je je huidige polissen op (in de veronderstelling dat de polissen die je organisatie momenteel heeft, gelijklopen met het kalenderjaar).
  • 1 januari 2025 starten de nieuwe polissen (in de veronderstelling dat de polissen die je organisatie momenteel heeft, gelijklopen met het kalenderjaar).

Meer info?

We organiseren infosessies om het aanbod te leren kennen :

- op donderdag 25 april van 14u-15u30 in de lokalen van Sociare
- of vrijdag 26 april van 13-14u30 online 

Meedoen?

We vragen je principieel engagement om als organisatie in te stappen in de samenaankoop, in principe voor alle verzekeringen (uitgezonderd groepsverzekeringen) op het vroegst mogelijke moment.

Dat is nodig om een realistisch beeld van de interesse, de grootte van de samenaankoop, de betrokken deelsectoren, de schaalgrootte van de geïnteresseerde organisaties e.d. te hebben en vooral om het meest kwalitatieve aanbod te kunnen doen.

Opgelet : Ook van de organisaties die op heden al in de huidige samenaankoop zijn ingestapt, hebben we een bevestiging nodig dat je opnieuw wenst deel te nemen.

Volgende stap?

  • Als nieuwe organisatie :

Bij de volgende stap vul je als nog niet eerder aangesloten organisatie enerzijds een online vragenlijst van IC Verzekeringen in en geef je hen mandaat om de huidige polissen in kaart te brengen. Het mandaat bezorg je via non-profit@ic-verzekeringen.be.
Dit is nodig om aangepaste offertes te kunnen opvragen bij de verschillende verzekeringsmaatschappijen.

en bezorg dit mandaat via non-profit@ic-verzekeringen.be.

De laatste stap is het stopzetten van de huidige en de opmaak van de nieuwe polissen. Ook hier zorgt IC Verzekeringen voor volledige begeleiding.

  • Als organisatie die reeds deelneemt aan de huidige samenaankoop (2019-2024) :

Je huidige polissen zijn in beheer bij IC dus zij zorgen voor de overstap naar de nieuwe polissen.